måndag 4 februari 2013

Vallträning

Ja igår tränade Hanni och jag vallning i ridhus. Det var ju några månader sedan sist. Det som märktes var att Hanni var så mycket hetare än sist men trots allt så löd hon på "ligg" både snabbare och bättre än sist!
Jag är väldigt glad över att hon är så bra med djuren också, inga tendenser till bett alls.
Men vi ser fram emot kommande vallkurs väldigt mycket! I år är det VP som hägrar!

Det finns möjlighet till kurs med Bobby Dalziel den 29/4 i Kungsgården. det kostar ca 3500:- för en heldag, delat på antal deltagare. Vill kolla upp intresset hos er alla, är någon intresserad??

Sedan planerar jag återkommande träfffar hos Carina, kanske en gång per månad, är någon intresserad av det?

Igår var hundarna med på hockey-match, de är underbara att ha med sig. Ingen stress, inget dragande i koppel, bara glatt hälsande på de barn och vuxna som vill, men utan att tränga sig på de som inte vill.
Man kan lugnt stå tllsammans med andra utan att behöva slita med hundarna hela tiden, de står lugnt och fint bredvid. Jätteskönt och bra!!

Spring i slalombacken blev det också, lugna hundar blev det efter några kapplöpnings-race efter Simon på bob!

2 kommentarer:

  1. Hej !
    Tyvärr för långt att åka för mig med bra insiativ.
    Lena & Hoy.

    SvaraRadera
  2. Hej, Lakrits, Guinness och jag kommer gärna till Carina ett antal gånger under våren om det blir nåt. Bobby kursen hoppar vi.

    Leif o Lakrits o Guinness

    SvaraRadera