torsdag 17 oktober 2013

Information om vallträffen 26-27/10

Vi börjar på lördagen kl 10, åker någon långt direkt på lördagen kan ni ju droppa in lite senare. Sedan får vi hålla på så länge vi orkar.

Louise, Mi, Ann och Jan/Camilla kommer (och så jag då). Det finns som sagt möjlighet till vallning även på söndagen. Då kommer jag dock inte vara med.

En liten presentation jag hittade om Karl-Erik Tibblin:



"Jag heter Karl-Erik Tibblin, och har jobbat som ladugårsförman sedan 1963. Min första Border Collie
skaffade jag 1980, och idag finns det 6 stycken hos oss , i olika åldrar.

Hundarna har i alla år varit mina arbetskamrater. På gården jag har arbetat på var besättningarna stora,
mellan 150-350 kor + ungdjur. Det kunde röra sig upp mot 1000 djur på bete, därför har jag alltid varit
tuvungen att ha 2-3 hundar i gång hela tiden. Arbetet har varit tungt och med väldigt långa arbetspass för hundarna.

Jag har numera trappat ner arbetet, men har ett hundratal får, håller i vallkurser, har domaruppdrag.
Dessutom tävlar jag själv en heldel. Det har gått bra för mina hundar. De är vallhundschampion både på nöt och får.
Vi har vunnit SM (han har mååånga starter i SM) och varit med på EM/NM/ landskamper."

Hans gård ligger utanför Skövde (ca tio minuters väg), strax före Stenstorp.

Adress:
Karl-Erik Tibblin
Rådene Bäckagården
541 93 SKÖVDE

Kolla kartan på typ Gula sidorna men i stora drag gäller: (jag har utgått från Shell i Hentorp, Skövde. Falköpingsvägen 1).

Från Shell-macken:

Kör i riktning syd på Falköpingsvägen (49) (vänster vid rödljusen då ni kör ut från macken).

Vid Fabiansrondellen ta den 1:a avfarten (då kommer ni in på Skövdevägen) följ vägen genom Skultorp, efter ca 5 km, sväng höger vid skylt Rådene eller Ranstad (vet inte riktigt vad det står på skylten), kör rakt fram knappt 2 km, sedan ligger gården på höger sida, stora fält/fårhagar framför gården.

Det finns en annan väg också, över Våmb, Simsjön etc och det funkar också, kolla som sagt kartan först så ni får en vägbeskrivning
som passar er beronde på vilken väg ni kommer från.

Ta med fika, stol att sitta på, varma kläder etc.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar