tisdag 1 oktober 2013

Whimsey DK17060/2008


Det börjar nog bli klart nu, jag kommer troligtvis använda Whimsey till Hanni. Jag är väldigt nöjd med allt jag hör om honom,
här en rapport från Karin Mattsson (en riktig vallhundsguru) som ägde honom före Vidar.



"Hej,

Buck som han kallas ær en jætte trevlig hund och stabil på alla sætt socialt. Snæll med allt å alla.
Inte berørd før skott lr åska.

I vallning ær han vældigt intensiv. Kræver sin førare. Hans absolut bæsta egenskap ær hans utgångar! Perfekt alltid!
Hon som hade honom innan rådde nog inte helt på han... Jag frågade aldrig. Ja køpte honom bara.

Jag blev bjuden vældigt mycke pengar før Buck efter att ja trænat honom i ca ett halvt år. En summa ja inte kunde sæga nej till.
Så det var dærfør som ja sålde honom.

Absolut en hanhund ja rekomenderar att para med!

Mvh
Karin Mattsson"



Sedan har även Heidi Billkvam berättat en hel del (hon har också använt honom som täckhund två gånger, U och V-kullen):

Whimsey har haft kullar här i Sverige och av de som är röntgade ser det väldigt bra ut. Han har även en kull med en norsk tik,
hon gav i sin förra kull flera HD-fel men i kullen med Whimsey så har de som blivit röntgade HD A (Heidi är medlem i NKK så
hon kan gå in i deras register och kolla). Hennes valpköpare från U och V-kullen är mycket nöjda, lättlärda hundar.

Buck har också helt naturliga utgångar och hämt. Heidi har själv behållt två stycken efter Whimsey och de är väldigt lätta att träna på får.

Dessutom skedde parningen på nyårsafton till ackompangemang av nyårssmällar, Heidi såg ingen rekation på smällarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar