måndag 22 oktober 2012

SM-poäng

Vi tävlade i Östhammar i lördags, både Jouko och jag. Hyss har haft ett halvårs uppehåll, de missade en position i dumrutan och hade några slarvfel här och där, slutpoäng 269 p. Men han satt på platssittningen och det var ju toppen!

Miloo kändes mer koncentrerad denna gång, fria följet var riktigt bra, bara något pyttepip på sidoförflyttningarna som ingen annan hörde, betyg 9.

Dumrutan också bra, alla positioner utförda! Däremot undrade vi över varför jag bara fick betyg 7 på den.

Underligt var det också att jag fick ta till ett extrakommando för att få in henne till konan inför rutan. Hon stannade lite för tidigt med en tass utanför. Det har aldrig hänt förut. Men jag tror det beror på att hon först fokuserade på en av konorna till dumrutan. Men sedan var det full fart rätt in i rutan, utan extrakommandon där!

Resten gick också bra, inga sneda sittanden alls vid ingångarna denna gång, vi som fick avdrag på varenda ingånga förra veckan. Men vi har lektränat ingångar under veckan och det gav visst resultat!

Vi fick 291 p och domaren tyckte det var synd med dumrutan. Jag undrade över det för hon gjorde ju alla positioner rätt. När jag kollade igenom betyget såg jag att vi fått avdrag pga missad position på dumrutan.

Tänkte först inte bry mig om att ifrågasätta det, man vill ju inte vara besvärlig men till slut gjorde jag det ändå. Flera kunde ju intyga att Miloo gjort alla positioner på rätt ställe. Inga problem alls, vi fick betyg 9 på dumrutan istället för 7 och slutade då på 299,5 p.

Ice har också varit duktig i helgen, han fick 301,5 p!

Leif 2 och Kiwi samt Mi och Houdini har också anmält sig till vallträffen den 24/11!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar