onsdag 3 oktober 2012

Stackars Gulli

Gulli har varit inne på sin andra halsoperation, tydligen blev det kvar en liten bit av mandlarna vid första operation och det räckte för att inflammationen skulle blossa upp igen.

Som om inte det var nog lyckades hon få in en pinne i ögat, flera cm...Tur i oturen var att pinnen inte hamnade i hjärnan, samt att den gick in i den nedre delen av ögat så synen klarade sig. Nu kom hon undan med blotta förskräckelsen samt ett sår i hornhinnan som kommer läkas mha ögondroppar. Men Gunni hade varit lika glad för det ute i skogen, matte inte fullt lika glad...
Usch vad hemskt, jag kan bara föreställa mig paniken jag hade fått om någon av mina hundar råkade ut för något sådant...

Annars flyter det på hemma. Man njuter av att Gunni tappat mjölktänderna samt lugnat sig betydligt. Hon är väldigt rolig att träna. Miloo tränar lydnad för fullt, just nu har vi problem med dumrutan och framför allt sittandet. Tror att det kommer bli missad position på lördagens tävling. Men vi kan bara göra så gott vi kan och får fortsätta träna. Hanni håller på med framför allt tvåan och det går bra där också, det är som sagt hoppet vi inte hunnit få till än.

Sedan tror jag att jag hittat Hannis blivande fästman. Han heter Ravlundha Kenzo, inga tävlingsmeriter förutom gk vp men är arbetshund på en mycket stor fårgård (1200 tackor). Varför har jag valt honom då? Jo han har "blodet" jag vill åt, NZ-linjer på båda led. Kenzos pappa är Ravlundha Sirius, mamma till Sirius heter Tella och både hennes mamma och pappa har rena NZ linjer.
Kenzos mamma heter Sinarpsdalens Kritzi och hon har NZ linjer på båda sidor.
Ett litet steg närmare Nezzy igen, hennes pappa heter Ravlundha King och hans mamma/pappa var rena NZ.
Nezzys mamma heter Tessie och hade NZ i blodet på pappas sida.
Men än är det ju långt kvar innan det händer något, vallhundsprov ska klaras av, ögonlysning göras etc.

2 kommentarer: