tisdag 13 november 2012

Info om kommande träff

På lördag den 24/11 har vi ju vår kennelträff.

Vi startar kl 10 hos Carina i Kungsgården, vägbeskrivning kommer. Räkna med en heldag där, ta med stol, varma kläder, ombyten och matsäck.

Jag tänkte att vi äter tillsammans sedan på kvällen, plats får vi återkomma om, ev. Högbo Bruk (Ann och Christer kommer bo där).

För de som vill så har vi lydnadsträning på söndag!


Stackars Gulli måste operera sig en tredje gång för halsinfektionen. Hon har en hälta som ska utredas också, röntgen av armbågarna visade inget fel. Till saken hör att eftersom hon ätit medicin så länge så stannade tillväxten upp, när så medicineringen upphörde började hon växa explosionsartat, 4 kg på bara någon vecka.
Kanske är det växtvärk? Jag hoppas verkligen hon får vara frisk snart! Annars är hon en underbar hund, härlig att träna och fogar sig i att vara i ofrivillig stillhet.

Det var därför jag ville be er kolla upp era försäkringar, jag märkte att jag glömt att försäkra upp Miloo till dubbel veterinärvård då det var dags för hennes operation. Hade båda juversidorna behövts ta bort hade man raskt hamnat på 20000:- i operations-kostnad. Miloo är nu uppförsäkrad, har ni 40-50000:- i veterinärvård har ni ett så bra skydd man kan ha.

Jag har även mina hundar avelsförsäkrade samt använbarhetsförsäkrade (om något händer under de första sju åren som gör att man inte kan tävla etc längre så får man ersättning för det). Jag har även tecknat en extra led-försäkring pga att vissa skador inom detta område inte täcks av den vanliga försäkringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar