måndag 13 augusti 2012

Piggare Miloo

Miloo mår bättre idag och har inte lika ont. Hon ville t.o.m leka med de andra hundarna igår kväll trots sin rejäla hälta.Men ikväll ska vi till veterinären för en kontroll så det inte blir en segdragen inflammation.

Jag ringde till Ultuna igår och fick en akuttid kl 13. Jag kom dit, noterade att en akuttid visst var betydligt dyrare (1100:- i grundavgift), nåja det får väl gå denna gång tänkte jag. Medan jag stod i receptionen hörde jag i bakgrunden att en dam opponerade sig mot att någon annan blev kallad före henne. Damen i fråga hade också en akuttid och hade väntat i 2,5 timme. Eftersom jag bara tänkt att åka över lunchen bestämde jag mig för att återkalla min tid och beställa tid hos min vanliga veterinär, Gävle Hund och Katt. Jag hade inte tid att sitta hela eftermiddagen och vänta och dessutom till ett sådant överpris.

Gunni var ganska livlig när jag kom hem. Vi passade på att träna inkallning från trädgården och in i huset, varje gång hon kom så kampade vi med lekskinnet (liknande det på bilden nedan, Gunni älskar det).
Skinneez Flying Squirrel 36cm

Det gick superbra, hon har haft en tendens att bli stående några meter från dörren utan att komma in men nu flög hon in i sällskap med de andra...även den halta Miloo.

Lite inkallning i trädgården gjorde vi också, det gick jättebra, hon lämnade Miloo och Hanni och sprang till mig, visserligen sprang ju Hanni och Miloo hack i häl efter Gunni men det jag ville se var att Gunni kunde bryta leken med dem och välja att springa fram till mig istället för att vara låst och "valla" dem.

2 kommentarer:

  1. Grattis! Tror inte jag har lyckats bryta "vallningen" någon gång, fast Guinness har en snygg vallstil! Svårt med äldre hundar närvarande, svårt att få kontakt då.

    Leif

    SvaraRadera
  2. Jo men det är jättesvårt! Nästan bara att gilla läget, alla mina hundar har gjort så (de yngre vallar den äldre) och det har aldrig stört på tävling/träning.

    SvaraRadera