tisdag 14 augusti 2012

Stackars Miloo

Igår åkte vi då till veterinären, Miloo och jag. Såret i tassen är inte stort men de beslutade att det skulle sys ändå pga att skadan sitter i tassen, såret utsätts ju för så mycket belastning och så läker det fortare när det är sytt.
Tyvärr för Miloos skull beslutade de sig för att inte söva henne utan bara ge lugnande.
Jag tyckte så synd om Miloo för ont gör det ju ändå...Efter ett par stygn fick hon en bedövningsgel och då verkade det gå bättre.
Nu är alltså tratten på plats igen, tassen inlindad i ett präktigt bandage och på lunchen ska en sko inhandlas till henne så man slipper hålla på med att packa in tassen i plastpåse varje gång man ska gå ut.
Sjukskrivning i två veckor, strikta korta koppelpromenader, alltså ingen träning alls på ett bra tag igen.. Suck...
Väl hemma var Miloo väldigt trött, lite illa verkade hon må också.
Idag ser hon piggare ut på ögonen så snart får man försöka övertyga henne om att man inte får starta med snabb galopp hela tiden vare sig inne eller ute...
Lilla Gunni och Hanni var väldigt pigga när vi kom hem så de fick hamna på andra sidan gallret för att inte störa Miloo.
Gunni har blivit riktigt söt, helt plötsligt har hon fått riktiga Borderness-öron! Hon har ju haft ståndöron mest hela tiden sedan 8 veckors ålder så jag har inte brytt mig om att tejpa ens... trodde inte det var någon idé.
En ny bur till bilen har vi inhandlat också...tyvärr blev den bara använd några timmar innan den fick hamna ihopfälld i takboxen för Miloo behöver ha hela platsen i baksätet för att kunna röra sig med den stora tratten (jag lyckades inte helt med ihopfällningen för handtaget hamnade inne i buren någonstans...)
Men den blir bra sedan, då får varje hund en egen plats att vara på och så kommer de ju inte åt att tugga i sig inredningen på bilen då jag tränar med någon av de andra hundarna....

Gibbon Pyramid Bil Bur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar