torsdag 27 september 2012

Träning

Vi tränar på som vanligt! Miloo gör det mesta ganska bra men vi ligger förstås inte på 10-nivå på allt efter så långt uppehåll. Vänster apport har tydligen blivit svår för där hamnar hon oftast i mitten. Men efter omdirigering springer hon till rätt apport direkt så det är bara att träna på. Lite tveksamt när man flyttar om ordningen i dumrutan mend et har blivit bättre. Så det är lite här och lite där som ska tränas upp igen men det är skönt att vi äntligen är igång igen!

Hanni är riktigt duktig på fjärren nu, nu funkar det även på ca 10 m avstånd! :-)  Rutan har hon också blivit duktig på, i nuläget är det hopp-sitt som ska läras in ordentligt. Ja, även både stå och sitt på avstånd.
Men det börjar närma sig för en anmälan till tvåan!
Dessutom har jag fått drag i linan på spåret, tack vara att jag lagt hennes kampskinn i slutet! :-)

Gunni tränar på med sina moment, upplet, apport-övningar, kontakt, snabba stå mm. Hon är också en rolig liten hund att träna!

Imorgon ska jag träna med Brith-Louise / Halvan och Louise / Hobbe. Vi får hoppas på uppehåll!

Jag har anmält Miloo till fler tävlingar, lite mot mina principer att inte tävla för tätt men känns lite tvunget nu så man förhoppningsvis hinner få ihop något SM-poäng innan årets slut!

Jag har också hittat en eventuell kandidat som fästman till Hanni. Han har ren NZ stam längre bak i stamtavlan på båda sidor, A-höfter, helt rätt utseende (korthårig och trefärgad med Nezzy-öron) men det är ju mer än så som ska klaffa. Han har enbart gk vallhundsprov som merit, lite futtigt tycker jag allt men han bor på en väldigt stor fårgård så bara han är trevlig och hans vallsätt låter bra så får det duga helt enkelt, det är ju hans linjer jag vill komma åt (Ravlundha-linjer, lika som Nezzy). Dessutom så är han ju inte så gammal, han är född 2009.

Men det blir roligt att kolla upp honom mer! Men han är väl säkert kastrerad eller nåt annat tokigt...

REGV1093/86
Lochiel Gay
NZBC10628
Lammermoor Glen
NZBC10351
Guy

Uppgift saknas
NZBC8578
Tui
NZBC9766
Lammermoor Jane
NZBC7800
Glen
NZBC8020
Fly Ii
NZBC10413
Lammermoor Queen
NZBC9241
Lad
NZBC6211
Scot
NZBC8768
Queen
NZBC10412
Colonial Peggy
NZBC6794
Moss
NZBC9766
Lammermoor Jane

REGV1093/86
Lochiel Gay
NZBC10628
Lammermoor Glen

Uppgift saknas
NZBC9766
Lammermoor Jane
NZBC7800
Glen
NZBC8020
Fly Ii
NZBC10413
Lammermoor Queen
NZBC6211
Scot
NZBC8768
Queen
NZBC10412
Colonial Peggy
NZBC6794
Moss
NZBC9766
Lammermoor Jane


Men sådana här linjer gillar jag att se! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar